Vår/Sommarlook!

Make-up, hår och den söta vår/sommarklänningen som alla bara måste ha tycker jag! :)

..  
Basen: Här har jag först tagit på lite ljusbrunt mineralpuder,
Sedan målade jag en vit stark ögonskugga
 över ögonlocken och ända in i ögonvrån,
En brun/röd rouge längs kindbenen oc till sist
har jag lagt på eyelinern som man ska dra försiktigt
längs ögonlockets nedersta linje.

 eyeliner.    Nästa steg: Mascaran på under och överfransarna!                   
     
. Läpparna: Jag lade på en ganska stark röd/aprikos-färgat
                                                      läppstift, om man tycker att man har väldigt små läppar kan man ta lite foundation innan man drar på läppstiftet, inte för mycket! det kan bli väldigt kladdigt då. 
det är extra snyggt med läpp-penna med så får man lite mer fylliga läppar med snygga konturer!                                                                
    
          -..

Slutresultatet :Detta är alltså en vår/sommarlook för sommarfesten och grillpartyt på stranden!
Håret ska vara självlockigt, lite flirtbusigt och glansigt! Ta gärna och sätt upp det med en hårklämma, för att känna sig extra fin kan man ta en liten hårklämma i form av en blomma, fjäril, etc.
Och tänk på att de är viktigt att färgerna matchar till klänning , läpparna och rougen!

Produkter för denna looken:
-Klänning från ellos, finns i olika härliga färgglada färger, det är en klänning som man kan ha lite hur man vill, 5 i ett! Till ett superbra pris med! :) Kolla i ellos-katalogen!

-Hårklämma , aprkosfärgad från H&M.

Smink: concealer(viva-la diva), mineralpuder(max-factor), eyeliner (isa-dora), mascara(isa-dora), läppstift(max-factor), rouge och stark vit ögonskugga från isa-dora.

Kommentera gärna ! :)

Kommentarer
Postat av: Findus

Finaste Fridan!

2010-11-08 @ 10:44:59
URL: http://hannafindus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0