2 veckor kvar!!!

Gó kväller!!

Nu sitter man här åter igen och bloggar ..
Denna dagen har varit riktigt intensiv och händelserik!!
Vi vaknade runt 9 tiden och gick iväg med de andra svenskarna till marknaden vid yaya runt 10 tiden :)
Det blen en hel del man handlade och denna gången så gick det riktigt bra med prutandet! :D
Vi alla är jättenöjda över våra inköp, ska bli spännande att visa allt som man har köpt när man kommer hem sen ! :)
Det mesta blir ju julklappar såklart! :D Fast lite måste man ju unna sig själv tycker jag! det är ju inte varje dag som man är i Afrika ! :D Emellanåt gick vi till en kinarestaurang i närheten, beställde sweet chili chicken, supergott verkligen men min mage sa ju tyvärr ifrån ganska snabbt =/ .. Menmen jag mår mycket bättre nu i alla fall och är mycket piggare efter medicinerna :) Tur att vi åkte till sjukhuset!
Efter lunchen gick vi sedan tillbaka till marknaden för att ytterligare spendera lite pengar på fina saker :)
När vi var klara och nöjda och solen nästan hade bränt sönder mina fötter och min och Linns hårbotten så traskade vi hemåt igen och visade upp för varandra vad vi hade köpt! :)
Sedan lockade ju poolen utanför hotellet, så där låg vi resten av dagen och gotta oss i solen ! Helt underbart :)
När det började bli svalare gick jag och Linn upp till vårt rum igen och gick igenom våra inköp men då såg Linn att hennes fina halsband som hon köpt saknade några pärlor och på ett fat jag köpt hade porslinet lossnat så då tittade vi på varann och bestämde oss för att gå tillbaka och byta, vi vill ju inte ha rasiga saker när vi spenderat så mycket pengar på dom =/ Så det var bara att gå tillbaka till marknaden igen..
Alla försäljare är ju övertrevliga och säger alltid jambu, caribou och allat möjligt trevligt, fast det är ju bara för att locka oss att köpa ;) Men jag blev i alla fall bästa vänner med de flesta och de sa att jag hade förgyllt deras dag genom att köpa deras dina saker till ett bra pris! :) I alla fall så fick Linn byta ut sitt halsband mot ett annat "helt och fint" och jag fick också byta ut mitt mat mot ett annat , jag fick ju betala litegrann men fick ändå en sak till på köpet!  Så jag känner mig helnöjd och inte lurad denna gången :D (iallfall inte lika mycket som sist) HAHA :D
När Linn skulle köpa en sista sak så kom det fram två unga kenyanare och börja prata massa med mig, frågade vad jag hette, var jag bodde och om vi kunde träffas hahaha som tur var kom Linn tillbaka då och vi skyndade oss hem! :D Lite otäckt var det för följde efter lite, men här bakom låsta portar är vi säkra :D
På marknaden när jag skulle köpa en sak så raggade en italienare på Linn och sade att alla kenyanska tjejer luktar fisk!!!! hahahaha shit vad vi skrattade xD  !!! 
Sammanfattat har det varit en riktigt rolig dag och vi har faktiskt äntligen fått färg !! :D
Menmen nu är det slut på det roliga och jag är så gott som frisk så imorgon börjar allvaret igen , dags att jobba! Men det känns ganska skönt ändå, saknar ju de små änglarna och den trevliga personalen så det ska bli kul!
Och på tisdag händer det riktiga grejer, då ska vi alla fem svenska tjejer på SAFARI!!!! :D LÄNGTAR <3

Ikväll ska jag och Linn försöka lägga oss i tid så vi orkar upp imorgon :)
Ha det gott! :)


Bloggade ju inget igår så här kommer bilder istället som berättar om gårdagen :)


kenya
Myyysig kväll vid poolen :))


kenya
Linn var mästerkocken med grillen ! :D
Haha tur att man kan använda handsprit och våtservetter ! xD

kenya
Denna bild får avsluta kvällen :))
Det var en toppenkväll även fast majsen vi köpt var misslyckad haha gick äta ändå :D

<3

Kommentarer
Postat av: Carina Eriksson

Det låter som en härlig dag som du kommer att minnas för resten av livet.

Ser fram emot nästa inlägg redan nu.

2010-11-21 @ 20:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0