En tripp i Nairobis centrum :)

Jambo!!!

Idag har dagen varit riktigt stressande och vi har fått mycket mycket intryck ..
Vi var lediga idag och bestämde därför att åka med Christine ner till Nairobis centrum för att shoppa lite :).
Vi gick först till en stor marknad med massa fina saker, mycket handgjorda smycken, halsband, örhängen, armband, ringar, allt du kan tänka dig!! Och massa souvenirer också, kläder, korgar, ja ALLT MÖJLIGT!
Det var spännande att gå och titta tills två män kom fram och ville hjälpa oss att handla där och sen försöka lura oss på ett pris. Vi plockade ihop lite saker, tänker inte säga vad det var eftersom det mesta är julklappar :)
Men när vi hade plockat lite och skulle betala så lade männen ut sakerna på en matta och skrev ett pris på ett block som jag skulle godkänna, men det första erbjöd han 15000 ksh!!!!! HELT SJUKT!! Det är 1490 kronor !!
Jag sade aldrig,aldrig,aldrig och då gick han ner i pris men höll sig fortfarande på 12000 ksh och jag gav mig inte för aldrig att jag bar på så mycket pengar !! Jag försökte halvera hans bud men det var för lågt men då tänkte jag vara lite rolig och sänkte ännu mer !! :D :D  haha då sa han att jag skulle höja priset men jag sa NEJ , tänker jag inte göra, sen gick jag ner till 5000 men de var för lågt, då sa de 5500 ksh och då skakade jag hans hand och sa okej!! Fick faktiskt mycket fina saker för pengarna, så jag är nöjd ändå även fast han försökte lura oss rejält!! Den andra mannen gjorde ju samma med Linn, men hon lyckades också pruta rejält!! :D
Sen gick vi till några souveniraffärer och där handlade jag faktiskt lite smycken till mig själv också, måste ju få unna sig lite? :D Nu sitter jag och Linn här i rummet och tar det lugnt , ska till The Ark imorgon som är en skola för äldre barn, det ska bli spännande!! :))
Har kollat vädret och det ska bli sol hela nästa vecka!! UNDERBART!! Har ju varit mulet här och regnat en hel del så.. 
I förra inlägget skrev jag att jag skulle lägga upp en bild på en överraskning men hann inte med att köpa den saken idag, tyvärr :( Så det blir nog nästa lördag istället :D
Här kommer bilder på miljön i centrum, och här i hemtrakterna utanför grindarna.
Det är hemskt för ofta ser man människor som sitter på gatorna och ber om pengar, det kan vara en armlös eller en sjuk, det är jobbigt att se och det är ju vanligt här :( Och man känner att man är en dålig människa för att man bara går förbi.. usch det är det värsta jag vet,, =/
man får väl tänka som i andra avenyn: "Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya"..

Skriver imorgon, håll utkik! Godnatt ! :)

kenya              kenya
centrum :)
kenya                  kenya
Här ser ni hur lerigt och skitigt det är...
Här går vi igenom varje gång vi ska handla på Yaya center eller Nakumkatt !!

kenya                kenya
Såg en konstig fågel som jag fick ett litet kort på :)

 Lovade att lägga upp en bild på mig för mammas skull, eftersom hon ville se att jag mådde bra :D Varsågod ^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0