Mot Afrika!!

Godkväll på er!!!

Imorgon åker Hundayen mot Stockholm och Arlanda :)
Där ska jag möta Linn vid ingången c:a halv 6, sen ska vi säga hejdå, gråta en skvätt eller två och kramas med våra nära och kära, kommer självklart sakna dom <3 :)

Dagen spenderades med att fundera över resan och kontrollera att jag inte har glömt att packa ner något viktigt!
Sen åkte vi in till stan för att framkalla bilder som jag ska ha med mig till Kenya i ett fotoalbum.
Det blev jättebra och nu är jag så taggad inför resan! :D
Kvällen utnyttjade jag genom att umgås med min storasyster och tittade på idol och myste med morötter,gurka och dipp! ((Måste bara påminna om att Holiday är supergod))! :)  haha!! :D

Jag tycker att alla idolerna var duktiga idag men den som föll mig mest i smaken var ju Elin Bloms låt : "Forever young" Vilken känsla och stämning! Sen kände jag och syster att dippen och grönsakerna inte räckte till så då kikade jag in i frysen och hittade kolaglass,blåbärsglass och gjorde iordning 2 härliga tallrikar med chokladsås på!
Det kallar jag pricken över i´t! :D

Flyget går 20.00 och då sitter jag säkert med knutna spända händer och en underbar härlig klump i magen :D
Har ju faktiskt aldrig flygit förut så detta är ju verkligen en upplevelse, har ju i alla fall Linn bredvid mig som har flugit förut så det känns tryggt :))

Vi kommer att mellanlanda i  Rom och sen åker vi vidare mot Etiopien där vi kommer att byta flyg mot Kenya.
Anländer i Nairobi c:a 10.00 där Clive kommer stå att möta oss på flygplatsen, sen åker vi nog direkt till vår lägenhet :)

Vi kommer ju inte att vara här för endast nöjes skull, utan vi ska ha våran Apu på barnhemmet: "The Ark" vilket säkert kommer att bli jätteroligt och spännande! Har sett bilder på de 10 barnen och de ser jättehärliga ut!
Kommer säkert att kära ner mig i de alla och inte vilja lämna dom! :(
sen ska vi arbeta med vårat projektarbete också som kretsar runt barnhemmet. :)

Vi ska också försöka ge oss ut på lite safari bland annat, och vem vet vilka mer äventyr som väntar :D
1 månad kommer vi att vara i kenya och kommer att anlända till Stockholm den 7e december!
Jag tror att vi kommer att få det toppen och få uppleva en massa spännande saker !
Det kommer defintivt bli mitt livs största äventyr och upplevelse jag aldrig kommer att glömma!
Är så grymt tacksam för den här stora möjligheten! (:

Jag kommer att blogga här så mycket jag kan och hinner så håll koll på min blogg för jag kommer garanterat att lägga in bilder från våra äventyr och upplevelser!
Ska väl åtminstone försöka sova inatt men de kommer nog bli ganska svårt, ett stort äventyr väntar!

Vi hörs i alla fall i Kenya
Kramar på er! :)  //en ganska nervös Frida.

P.s Här kommer lite härliga bilder! Enjoy! :))<3

Kenya

Här ser ni våran resa via den röda linjen, en bra bit att åka:) Kommer att flyga i 13 timmar.

Nairobis flygplats
Här på Kenya flygplats kommer Jag och Linn att landa :)


Nairobi

Och här ser ni Nairobi, där vi kommer att bo :)
Kenya

people

Mer bilder kommer ! Hoppas ni får en toppenkväll och helg! :)
Nu kööör vi !!!! :D:D:D:D
Here i come AFRICA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0