Sjukhuset 2 timmar !!

Tjingeling!!

Jösses,jösses vilken dag det har varit!!
Igår natt var nog den värsta natten i mitt liv, vaknade flera gånger med magkramp och klockan 4 på morgonen så fick jag extremt ont och kunde knappt andas så fick väcka Linn och vi försökte komma på vad det var för fel på mig.. =/
Hursomhelst så bestämde vi oss för att åka till sjukhuset nästa morgon och ta itu med problemet.
Linn kände Helene som har precis varit med om samma sak så hon gav lite tips, tog en resorb (vätskeersättning) och somnade om till slut, men när jag vaknade vid 9 så blev jag dålig igen så vi gick till barnhemmet och de fixade en bil som skulle skjutsa oss till sjukhuset.
När vi gick in fick jag först göra ett test sen vänta på resultatet, väga mig,ta pulsen och så..
Väntade jättelänge, säkert 1, 5 timmar, sen till slut var det min tur att få komma in till doktorn och få besked.
De visste precis vad det var, jag har två olika sorter bakterier imagen: Dysentry och Bacterial gastroenteritis.
Orsaken är ju vattnet här som min mage inte är van vid och de sa att de kan vara grönsakerna jag har fått i mig och som de har då sköljt i sitt egna vatten och inte stekt de tillräckligt så att bakterierna försvinner..
I alla fall så fick jag recept på tre olika mediciner, ska ta en tablett av varje tre gånger om dagen i drygt en vecka!!
Sen skulle jag till en sköterska och få en rosafärgad shot som inte var precis som jordgubbssaft men men..
Och till sist när jag trodde att allt var klart så tog hon och förberedde en spruta och sa att jag skulle lägga mig ner.. 
Det gick ju bra men det var läskigt för hon sprutade in genom en slang 3 olika ämnen, det var förmdodligen antibiotika. Sen var det klart (trodde jag) och jag skulle gå ut och vänta tills linn hade betalat, då börjar det snurra i huvudet och jag mår illa och får ingen luft och nästan faller då en sköterska tar tag i min arm och frågar något, kommer inte ihåg så mycket men jag kunde inte andas eller gå så de fick typ släpa upp mig för en trappa till en säng där jag fick ligga ett tag och vila.
Det kändes bättre sen efter att jag fått vatten så då var det bara att sätta sig i bilen påväg hem .. SKÖNT!! :)
 Jag blev lite bättre och vi gick och åt med Sharon och Christine, gick inte ner mycket men ändå.. fick ta med maten hem i påsar :D
Dagen har varit helt underbar annars, fint väder hela dagen med över 22 grader så det blev mycket solning och bada i poolen, fick ju sällskap av de andra svenskarna som bor här :)
Nu mår jag bättre efter en dos medicin och ska snart se film med Linn och äta lite chips (om det går ner) :)
Imorgon blir det en ny spännande dag då vi ska till storstan och shoppa lite och åter till stormarknaden! Ska bli jättefint väder så hoppas verkligen jag mår bra imorgon!!

Det här är vad jag kommer gå på i drygt en vecka =;PP

kenya

kenya

Hoppas få kunna sova denna natten nu ..
Ha det gott!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0